۳ طلا و ۲ نقره برای ایران در کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی تاثیرات مخرب مصرف سیگار الکترونیکی بر لثه‌ها نسخه غذایی برای کبد چرب فواید فوق العاده شیر برای بدن آتش‌سوزی گسترده در بازار بزرگ شاهین‌شهر ادعای رسانه کره‌ای: دونده‌های ایرانی به اتهام تجاوز جنسی به یک زن کره‌ای دستگیر شدند جریمه ۱۵ میلیاردی پرسپولیس برای جذب فرشاد احمدزاده از سپاهان تعداد جانباختگان نشتی گاز در پالایشگاه شیراز به سه نفر رسید تعویض‌های طلایی لیگ بیست و چهارم فوتبال ایران جزییات انتخاب ملی پوشان اوزان ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی انفجار کوره ذوب فلزات در شهرک صنعتی ایلام / مصدومیت ۲ کارگر  دعوت دانشگر، مازیار زارع و رضا جعفری به کمیته اخلاق به دلیل اظهاراتشان پس از شکست در فینال جام حذفی تصاویر/ صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۴ سریع‌ترین دونده ایران به فینال آسیا صعود کرد ۲ کودک در دریاچه پارک جنگلی نورآباد لرستان جان باختند

تعیین رتبه ۶۰۰ هزار معلم با تکمیل فرآیند ارزیابی رتبه‌بندی

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به ارزیابی ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان و امکان تعیین رتبه گفت:نقاط ضعف و قوت هر معلم به او ارائه می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 19
کد خبر: ۱۶۴۴۴۹

به گزارش راهبرد معاصر،‌ محسن زارعی امروز در نشست «ارائه و نقد الگوی اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» اظهار کرد: استقرار نظام جامع رصد، نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت در آموزش و پرورش به عنوان یک تکلیف تعیین شده است همچنین در مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، شاخص‌ها تدوین و اعلام شده است که نبض آموزش و پرورش با رصد این شاخص‌ها باید مشکل گرفته تا اگر انحرافی اتفاق افتاده مشخص شود.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش افزود: در حوزه دانش‌آموزان، رصد و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی صرفاً در پایه دوازدهم به صورت دقیق و براساس امتحانات نهایی انجام می‌شود تا بدانیم وضعیت دانش‌آموزان به چه صورت است؛ بر این اساس همواره اعلام می‌کردیم معدل دانش‌آموزان 12 است، فارغ از اینکه آینده دانش‌آموز در کنکور رقم می‌خورد.

 

زارعی بیان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت مناسبی برای خروج آموزش و پرورش از این گرفتاری است، برای اطلاع از وضعیت دانش‌آموزان در سایر دوره‌های تحصیلی رصد دقیقی نداریم و آنچه به ما گزارش می‌شود براساس نتایج آزمون‌های بین‌المللی تیمز و پرلز است، آزمون پیشرفت تحصیلی می‌تواند به رصد دانش‌آموزان کمک کند.

 

وی با تأکید بر معرفی معلم تراز گفت: در این رابطه باید شاخص‌ها اعلام شود البته قانون رتبه‌بندی بهترین فرصت برای این موضوع و ارزش‌گذاری زحمات معلمان است.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: در فرایند رتبه‌‌بندی ابتدا همکاران نسبت به شایستگی‌ها خود اظهاری و مدارک را بارگذاری کردند و پس از آن مدیران مدارس که بیشترین تعامل را با معلمان دارند نسبت به این خوداظهاری، گزارشی را به ارزیابان ارائه دادند.

 

وی گفت: 600 هزار نفر از فرهنگیان ارزیابی شده‌اند و می‌توانند براساس کارنامه تولید شده، تعیین رتبه شوند همچنین بازخورد شایستگی‌ها به صورت نقاط قوت، قابل قبول و نیازمند توسعه به هر معلم ارائه می‌شود تا ضعف‌ها و نقاط قوت کار خود را بداند./ تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار